Educație și formare:
Doctor în Filologie cu teza Teatrul poetic de orientare modernă la începutul secolul XX (2002)
Licenţiată a Facultăţii de Filologie, Universitatea București, secţia limba și literatura română – limba și literatura franceză (1982)
Liceul Pedagogic București
Cursuri: Program național de dezvoltare a competențelor de evaluare a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar (Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare din Învățământul Preuniversitar / 2009), Mentor (S. C. Infoeducația SRL, Iași / 2009), Titularizare 2010 (CCD și ISMB, 2010), Ora de consiliere și orientare școlară (CCD / 2007)
Programe, proiecte, colaborări, simpozioane:
Proiectul EliCa („University and School for a European Literary Canon”), partener Università di Roma, La Sapienza (2010 -2012); membru în echipa proiectului LZR
Publicații:
a. Cărți și auxiliare didactice: Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a IX-a, Editura Sigma, Bucureşti, 1999 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a X-a, Editura Sigma, Bucureşti, 2000 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a XI-a, Editura Sigma, Bucureşti, 2001 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Sigma, Bucureşti, 2002 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a X-a, Editura Sigma, Bucureşti, 2005 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a XI-a, Editura Sigma, Bucureşti, 2006 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a XII-a, Editura Sigma, Bucureşti, 2007 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a IX-a-Şcoala de arte şi meserii, Editura Corint, Bucureşti, 2004 (coautor); Limba şi literatura română. Manual pentru clasa a X-a- Şcoala de arte şi meserii, Editura Corint, Bucureşti, 2005 (coautor); Limba şi literatura română. Evaluarea naţională 2010. Noţiuni teoretice şi 40 de variante de subiecte, Editura Paralela 45, Piteşti, 2009 (coautor); Limba şi literatura română. Evaluarea naţională 2011. Noţiuni teoretice şi 50 de teste rezolvate, Editura Paralela 45, Piteşti, 2010 (coautor).
b. Articole: Bacalaureatul, în Observator cultural, nr.177, iulie 2003; Personajele din Conu Leonida faţă cu reacţiunea: de la tipologia clasică la teatrul absurdului, în Limba şi literatura română, nr. 3, iulie-septembrie,2005; Manualele de literatură română, între profesionalism şi impostură, în Observator cultural, nr. 346, noiembrie 2006; Bacalaureatul la română: un subiect greu şi ciudat, în Observator cultural, nr. 379, iulie 2007; Cine (mai) are nevoie de profesori?, în Observator cultural, nr. 381, iulie 2007; Niculăiţă Minciună şi Harry Potter, în Observator cultural, nr. 389, septembrie 2007; Latinii au avut dreptate: non multa, sed multum, în Observator cultural, nr. 410, februarie 2008; Cum se vede şcoala (la televizor), în Observator cultural, nr. 413, martie 2008; Măi, fetiţo!, în Observator cultural, nr. 424, mai 2008; Şcoala profundă, în Observator cultural, nr. 481, iulie 2009; Poliţist, adjectiv sau despre nimicul cotidian, în Observator cultural, nr. 486, august 2009.
Autoportret al profesorului la maturitate: Visez încă la o Arcadie şcolară, fascinată de cărţile esenţiale, în ciuda evidenţelor unei educaţii care visează altceva – să transforme bunurile intelectuale în bunuri de larg consum. Eu rămân la convingerea că între un Hamlet şi un hamburger, primul este mai profitabil nu doar din punct de vedere cognitivo-moral, ci şi digestiv. Sunt, cu alte cuvinte, un profesor demodat şi n-am de gând să mă schimb.
Comentarii Recente